Excursie in Budapesta

Detalii despre Excursie:

Organizăm excursie de 1 zi la Budapesta, în zilele de marți, joi, sâmbătă și duminică, minim 6 persoane cu microbuz, iar peste 35 de persone cu autocar.

Preț: 175lei/ persoană.

Prețul include:

  1. Transport dus-întors,
  2. Ghid pe limba Romana,
  3. Intări la obiective turistice,
  4. Apă minerală la discreție,
  5. O surpriză în timpul drumului,
  6. Iar la peste 35 de persoane o croazieră pe Dunăre  timp de 1 oră.

Transportul se face cu Wolksvagen Sharan 6+1, Ford Transit 8+1 V.I.P, Mercedes Sprinter 16+1, Mercedes Sprinter 20+1, autocar Marbus 30+1, autocar Mercedes 51+2 locuri.

Programul excursiei de o zi la Budapesta

Toți participanții a excursiei trebuie să se asigure cu:

  • 1.Carte de identitate sau pașaport valabil pentru adulți;
  • 2.Carte de identitate sau pașaport valabil pentru minori cu vârstă cuprinsă între 14-18 ani și ambii părinți prezenți în momentul trecerii frontierei de stat;
  • 3.Procură de la notar pentru minorii care participă la excursie cu unul dintre părinte (mamă sau tata) sau cu un însoțitor străin;
  • 4.Biletul achitat prealabil cu locul rezervat anterior, care trebuie respectat în prealabil pe tot parcursul excursiei;
  • 5.Mâncare rece la pachet pentru toată ziua (neinclus în excursie!);

Programul excursiei:

  Pornirea din Stațiunea Bile Felix și Băile 1 Mai dimineață între orele 04:55 – 05:25 (vezi tabelul cu plecări de la
fiecare hotel);
Pe distanță Băile Felix – Budapesta avem două opriri, prima oprire la 1,5 ore după plecarea din Băile Felix unde
staționăm aproximativ 30 minute (aici aveți ocazia de a servii mâncarea adusă de la hotel și să folosiți GRATIS
toaletă!);
A două oprire avem chiar la intrarea în Budapesta aici staționăm aproximativ 10-15 minute pentru o scurtă pauză de
toaletă (toaletă și aici este GRATIS!);
  Începem vizită capitalei Ungariei, Budapesta:
Pe tot parcursul excursiei turiștii vor fi conduși și informați de un ghid turistic în limbă Română.(inclus în prețul
biletului);
Catedrală Româno-Catolică Sfântul Ștefan (exterior – interior, intrarea este inclusă în prețul biletului)
aproximativ 45 – 40 minute;
Dealul cetății cu următoarele obiective turistice: bastionul pescarilor,biserică Matei Corvin(din exterior),
palatul prezidențial unde asistem și la paradă schimbări gărzii al președintelui, curtea palatului Regal, bazar cu
suveniruri unde aveți la dispoziție aproximativ 15 minute pentru achiziționarea unui suvenir. Aceste obiective
turistice se vizitează pe jos și durează aproximativ 1,5 – 2 ore la pas normal asistat de ghidul pe limbă Română.
Parlamentul Ungariei (din exterior din autocar);
Croazieră pe Dunăre cu vaporașul Fanny (plimbare pe dunăre aproximativ 1 oră) , vaporașul este inclus în
prețul de bilet numai în cazul în care grupul este alcătuit de cel puțin 35 de turiști!
Piață Eroilor (Milenară) din autocar;
Timp liber la dispoziția turiștilor aproximativ 1,5 ore aici aveți ocazia să faceți shopping, să serviți un prânz
cald. Meniul este contra cost și să folosiți toaletele GRATIS!

Pornirea înapoi către România va fi între orele 17:30-18:00 cu o singură oprire la aproximativ jumătatea drumului
către România (oprierea va fi de aproximativ 20 minute);
Sosirea în Stațiunea Băile Felix respectiv Băile 1 Mai între orele 21:30 – 22:00;

Ordinea vizitării obliectivelor turistice se poate schimbă în funcție de trafic și a restictiilor de trafic din Budapesta.

Va asigurăm apa minerală plată și carbogazoasă la discreție pe tot parcursul excursiei GRATIS!!
Între opriri se merge cu autocar!

 

 

 

De reținut!!!

Vă rugăm să vă respectați colegii de grup, indicațiile ghidului și să fiți foarte punctuali!!

Locurile se ocupă în ordinea achitării și se respectă întocmai!! Numărătoarea locurilor în autocar începe de la rândul al 2-lea.

 

 

Budapesta: 

 

Poate că nici o altă capitală europeană nu a jucat un rol atât de important pentru existenţa unei naţiuni, asa cum a făcut-o Budapesta. Aproape o cincime din populaţia totală a Ungariei, adică 2 milioane de locuitori, trăieşte în capitală. Budapesta este un oraş european desăvârşit. An de an, Budapesta oferă rezidenţă nu numai locuitorilor veniţi din alte colturi şi oraşe ale Ungariei, dar şi multor străini din Europa şi din restul lumii. Dea lungul istoriei, oraşul a fost distrus de nenumărate ori, iar cetăţenii săi aproape exterminaţi; totuşi, a reuşit de fiecare dată să renască şi să se ridice, evoluând şi dezvoltându-se şi mai mult. Fiecare epocă şi-a lăsat amprenta şi semnele, fiecare distrus, dar a şi construit oraşul pe care astăzi îl admiram cu toţii, cu locurile şi clădirile lui impozante.

Dunărea, autostrada navigabilă a Europei, conectează ambele părţi ale Budapestei, cu cartierele ei răsfirate. Dealurile Budei şi pantele domoale ale Obudei de pe malul stâng, cât şi câmpia Pestei de pe celălalt mal, diversifică imaginea oraşului. Dintre toate insulele îmbrăţişate de fluviul Dunărea, Insula Margareta are cele mai frumoase parcuri.

Nu numai Dunărea, dar şi izvoarele termale fierbinţi ce ţâşnesc de sub oraş au avut un rol determinant în dezvoltarea acestuia. Cu toate că regiunea a fost locuită încă din epoca pietrei de către celţii veniţi din vestul Europei, de către triburile avare ajunse dinspre estul continentului, primul oraş cu un număr însemnat de cetăţeni a fost fondat de către romanii iubitori de băi termale. În regiunea care poartă în zilele noastre numele de Obuda, localitatea Aquincum (în latina) era capitala teritoriului ocupat al Panoniei Orientale. Otomanii care au ocupat acest teritoriu pentru o perioada de 150 de ani au construit şi ei numeroase băi. Numai câteva dintre acestea mai există, aşteptând vizitele turiştilor pasionaţi de tratamente termale.

Budapesta a luat naştere prin unirea oraşelor Buda, Obuda şi Pesta în anul 1873. Palatul Regal şi cartierul de care este înconjurat definesc peisajul Budei. Mare parte din cartierul rezidenţial a fost clădit în secolul al XX-lea. Buda a jucat un rol esenţial în viaţa ungurilor încă din timpul invaziei hunilor din secolul al IX-lea. După invazia mongolă din anul 1241, prima fortăreaţă a fost ridicată aici, pentru a proteja populaţia oraşului. Încă din evului mediu, Buda a fost locul de încoronare a împăraţilor şi al scaunului regal. Armatele şi forţele Imperiului Otoman, asediile, războaiele şi bătăliile, iar, în cele din urmă, luptele de final ale celui de-al Doilea Război Mondial au distrus ce mai rămăsese din vechile palate ale Budei.

După retragerea romanilor, Buda a pierdut din importanţă. În momentul unificării, oraşul avea o industrie şi activităţi de comerţ, dar, în zilele noastre, toate acestea s-au schimbat fundamental. Multe dintre clădirile încântătoare ale orăşelului s-au pierdut. În locul acestora găsim astăzi clădiri şi blocuri de stil comunist, din anii 1960 sau 1970.

Peisajul Pestei de pe malul stâng al Dunării este dominat de dinamica economică şi socială a ultimilor ani, cu clădiri datând din secolul al XIX-lea, aparţinând claselor sociale de mijloc. Pesta se confruntă cu dificultăţi majore în ceea ce priveşte traficul urban ca urmare al boom-ului economic şi demografic al regiunii.

Unificarea celor trei oraşe independente a fost posibilă doar prin construirea numeroaselor poduri peste Dunăre. Înainte de terminarea lucrărilor la Podul cu Lanţuri, în anul 1849, doar bacurile (feriboturile) şi podurile de lemn temporare reuşeau să conecteze cele două maluri. La sfârşitul celui de-al Doilea Război Mondial, toate podurile peste Dunăre de la Budapesta fuseseră distruse. Astăzi exista şapte poduri ce conectează cele două regiuni ale capitalei. Trei dintre ele - Podul LibertăţiiPodul Margareta şi Podul cu Lanţuri - pot fi admirate în frumuseţea lor originală.

Chiar şi în ziua de astăzi continuă reclădirea şi redezvoltarea edificiilor neglijate şi lăsate în paragină. Boom-ul economic de după perioada comunistă a dat un impuls şi un avânt foarte puternic acestor lucrări de renovare a clădirilor şi structurilor istorice. Budapesta se transformă într-un adevărat oraş european în care trecutul şi prezentul se îmbină armonios.

 

 

 

Galerie Foto